מדוע הניחוח האישי שלכם משפיע כל כך על סביבתכם? כיצד ניתן לנצל השפעה זאת לטובתכם? בואו למסע מרתק בעקבות הריח

תוכן שיווקי – בשיתוף web4all

נתחיל בתרגיל מחשבתי קצר, עצמו עיניים לרגע ונסו לדמיין את עצמכם מקלפים תפוז שקטפתם מהעץ, או עוברים ליד שיח פרחי יסמין לבנים או מוציאים עוגת שמרים טרייה חמה מהתנור, מדמיינים? אם הצלחתם, רוב הסיכויים שהדמיון שעלה במוחכם כרגע כלל גם פרט אחד שלא הזכרנו כלל – ריח. הסיבה לכך על פניו ידועה לכל – ריח משפיע עלינו, הוא נשמר בזיכרוננו, משנה את מצב הרוח שלנו, גורם לנו לעונג, מייצר תיאבון או לחילופין מביא לתחושת גועל ובחילה.

כדאי לדעת, השפעת הריח על מצב הרוח של בני האדם אינה תפיסה רווחת או אמונה עתיקה, אלא קביעה מבוססת מדעית. במספר מחקרים שנעשו בעניין זה וכללו שימשו בטכנולוגיות מתקדמות למעקב אחרי פעילות המוח, הוכיחו כי ישנו קשר ישיר בין חשיפה של אדם לריח מסוים ובין תגובה מיידית באמיגדלה, אזור במוח האנושי המופקד על בקרה רגשית ויצירה של זיכרונות רגשיים.

מה אומר עליכם הריח האישי?

מכל האמור לעיל עולה כמובן השאלה, למה כדאי לכם לדעת את כל זה? ובכן הרחבת הידע הכללי זה תמיד נחמד, אבל הרבה מעבר לכך, התשובה נעוצה בעובדה שחוש הריח הוא אחד הכלים המרכזיים שהעניקה לנו האבולוציה על מנת להעריך את האדם העומד מולנו. בכל מפגש עם אדם אחר ובמיוחד במפגש עם אדם לא מוכר לנו, מורה חוש ההישרדות למוח לקבל החלטה מהירה, מיהו האדם העומד מולנו? האם אפשר לבטוח בו? האם הוא יעד נחשק לכיבוש מיני? האם הוא מסוכן לנו? לחוש הריח, כך הוכיחו כמה מחקרים מדעיים, יש תפקיד מרכזי בתהליך זה.

לצורך הדוגמא נסו לדמיין דייט ראשון עם בן זוג בעל ריח רע מהפה. גם אם יהיה מדובר באדם הנחשק ביותר ויזואלית, הגוף ימשיך לשדר לכם תחושת דחייה כה חזקה, שתייצר רתיעה מיידית מכל מגע פיזי וקרבה. הסיבה לכך, טמונה כאמור במנגנון הגנה – ריח רע מהפה נרשם בזיכרון האבולוציוני של בני האדם כסימן לבריאות לקויה, ועל כן מהוה סכנה שיש להימנע ממנה. בשורה התחתונה, הריח שגופכם מדיף משפיע בצורה דרמטית, מיידית ובלתי מודעת כמעט על האנשים סביבכם ועל האופן בו הם מגיבים אליכם.

אוקיי, ואיך כל זה יכול לעזור לי?

ההשפעה הבלתי מודעת כמעט שיש לריח עלינו והיותו בלתי נראה לעין, הופכת אותו נגיש למניפולציה, במילים אחרות, מלבד ההמלצה הברורה לשמור על היגיינה (תוכנס חובת דיאודרנט בקיץ לחוק ומייד!), עומד לרשותכם כלי רב עוצמה אשר יאפשר לכם בקלות ובמהירות להעניק לעצמכם ריח של רעננות, של עוצמה, של עדינות, הכל על פי הצורך והמקרה. לכלי המרשים הזה, במקרה שלא נפגשתם עד כה, קוראים – בושם.

השימוש בבשמים כדרך לייצר תגובה רגשית אצל בני אדם, קיים מזה אלפי שנים ובהתחשב במידע שהצגנו עד כה, אפשר להבין למה. מנגנון הפעולה של הבושם נראה על פניו כפשוט למדי, מזקקים חומרים ארומטיים, מערבבים אל תוך נוזל ממס (לרוב בעל מרכיב אלכוהולי) והנה, כבשנו את ממלכת הריח. ובכן, המציאות הנה מורכבת הרבה יותר – חוש הריח האנושי מבוסס על עבודתם היעילה של למעלה מ-60 מיליון קולטני ריח הממוקמים באף ופעולתם של אלה מוכתבת על ידי למעלה מ-300 גנים פעילים. כדי לגרום למנגנון מורכב זה להגיב באופן הרצוי לנו, נדרשת מלאכה עדינה ומורכבת של איזון, מהילה והרכבה של חומרים ארומטיים באיכות גבוהה, שכן באותה מידה בה בושם מעולה ואיכותי יגרום לאנשים להמשיך אליכם מבלי לדעת בדיוק מדוע, בושם שהורכב ללא הרמוניה ואיזון בין הארומות השונות, יכול לייצר אצל אותם אנשים את התגובה ההפוכה בדיוק.

ייחודי זה הכי אני

ריח הוא מידע הנשמר היטב בזיכרון האנושי, כך לדוגמא, גם עשרות שנים לאחר האירוע נוכל להיזכר בניחוח שהפיצה עוגת התפוחים של אמא, או  בריח הפרחים בגינת בית ילדותינו. דרך מעולה עבורכם לנצל תכונה זו היא שימוש בבושם יוקרתי בעל ניחוח ייחודי, כזה אשר אינו נפוץ בשימוש בסביבתכם. על ידי כך תוכלו לייצר לעצמכם מעין חתימה ייחודית וארומטית, כזו אשר תשמר את הרושם החיובי שהותרתם בזיכרונו של המראיין בראיון העבודה, של בת הזוג בדייט הראשון או בכל אירוע חברתי אחר.

הריח שלכם, הכוח שלכם

למרבה המזל, לא הגעתם לכתבה שעוסקת בתאוריות מדעיות בלבד, ובגלל שאנחנו אנשים שאוהבים לעזור, הגענו לכאן גם עם פתרון ואפילו פתרון מוצלח, שלא לומר נוח ומשתלם במיוחד. באתר בשמי היוקרה Essence Boutique Perfume תוכלו למצוא מגוון מותגי יוקרה ייחודים, אשר נרקחו על ידי אמני בשמים בינלאומיים. רוצים לבחור לעצמכם ניחוח אישי ייחודי? תיאור הבשמים המפורט באתר יאפשר לכם להגיע בכמה הקלקות קצרות לבושם הנכון לכם, זה אשר יסייע לכם להציג לעולם את התדמית המתאימה והנכונה רק לכם.

באתר מוצגת גלריה מגוונת של בשמי יוקרה, לגברים או לנשים, אשר רובם ככולם משווקים בישראל בלעדית על ידי Essence Boutique Perfume.

בשמי נישה

אם גם אתם רוצים להריח מקרוב את בשמי הנישה המדוברים, ניתן ליצור קשר עם אחת משתי חנויות הרשת היוקרתית:

קניון שער הצפון קרית אתא, טלפון: 055-9782268

שדרות ארלוזרוב 25 עפולה, טלפון: 055-9782351

כל מי שיבקש לרכוש את אחד מבשמי הנישה המדוברים, יכול לספר כי הגיע דרך הכתבה הזו, ובתמורה לקבל הנחה על חלק מהדגמים.

חנות: https://essenceboutique.co.il/

פייסבוק: https://www.facebook.com/Essence.Perfumes.IL/